A történeted vagy, nem a külsőd!

A Dove mindig is az igazi nőket helyezte a középpontba, megmutatva pozitív és erőteljes oldalukat. A szépségápolási márka most egy új kampánnyal rukkolt elő, amely még inkább tükrözi a hitvallását, vagyis hogy nemcsak a külsőd, hanem a történeted határozza meg azt, aki valójában vagy. Ennek a küldetésnek szentelte a márka az új testápoló kampányt, melyben az üzenet nem csak a végeredményben, hanem minden elemében fellelhető.

A sikeres reklámok univerzális receptje ismert: válassz egy tökéletes külsővel megáldott sztárt főhősnek, és a többi már nem számít. Hogy a végeredmény valóban a nők igazi személyiségéről szóljon, a Dove csavart egyet a klasszikus szépség reklám elemeken, felcserélődtek a szerepek és a preferenciák!  
 
Hagyományos casting helyett a márka a nők történeteire volt kíváncsi, ezért szereplőválogatás helyett egyszer sem találkoztak a jelöltekkel, és a kampányban szereplő 18 nőt is úgy választották ki, hogy csupán a történetüket ismerték. Így a személyes találkozóra először a forgatáson került sor. 
 
Egy vesedonor. Egy tűz artista. Egy kalandor. Mindegyik nő mögött olyan elképesztő élettörténet van, amit első ránézésre soha nem találnánk ki. Ez a gondolat foglalkoztatta a Dove film alkotóit is az új reklám készítése során: miért ne lehetne egy szépségkampánynak mélysége, amikor az igazi értékek is a mélyben gyökereznek? 
 


A ”történeted először” megközelítésnek köszönhetően olyan életutak kaptak reflektorfényt, ami a szokásos, külsőre alapozott útvonalon elképzelhetetlen lett volna. A nyitott és befogadó légkör azonban olyan bizalmat teremtett a kampányban szereplő nők és a márka között, ami segített teljesen felfedni a bőrük története mögött rejlő jelentős mozzanatokat és titkokat. Vegyük például Simonet (31), aki egy szívimplantátum műtétet követően kezdett igazán a bőrével foglalkozni. Vagy Amy, a tűzoltó, aki nap, mint nap szélsőséges körülmények között dolgozik, foglalkozása természetesen a bőrét is intenzíven megviseli. 
 
A mai digitális világ alapvetően nem a mély értékek területe, mégis, a kulturális eltolódás meghatározó szereplői, az influencerek, celebritások és wellness szakértők nem győzik hangsúlyozni: szeresd és törődj a testeddel – lelkeddel, legyél jelen, légy önmagad, érezd jól magad a bőrödben! Itt kapcsolódik be a Dove, hiszen mi lehetne nagyobb gondoskodás, mind táplálni a bőröd? Az új kampány a Dove Nourishing Body Care testápoló kollekció köré épül. Ideális választás, hiszen a Dove testápoló termékei nem csak a felszínre koncentrálnak, igazán mélyen* fejtik ki hatásukat. A testápoló termékek segítségével pedig minden nő képes felfedezni saját, egyedi szépségét. 
 
A Dove Nourishing Body Care család termékei NutriDUO komplexet tartalmaznak, mely a bőr természetes tápanyagai- és olaj tartalmuknak köszönhetően, segítenek gátolni a nedvesség elpárolgását a bőr felszínéről és táplálni a mélyebb rétegeit (a bőr szarurétegében) is. Az eredmény: gyönyörűen puha és ragyogó bőr. És ennél sokkal több élményt is tartogatnak! A kellemes, krémes textúra és a csodás illatok egyszerre kényeztetik a tested és simogatják a lelked, így egyszerre kívül – belül jól érezheted magad. 
 
A gazdag táplálástól a könnyed hidratálásig minden termék egyedi, érzékekre ható élményt kínál. 
 
A Dove arra is szeretné felhívni a figyelmet, hogy a bőrápolásra szánt idő fontos, mert ez nem csak a bőrről vagy a külsőről szól, hanem sokkal inkább önmagad megbecsüléséről és jóllétedről. A márka ezért is állította a kettős hatású termékeket a kampány középpontjába, hogy emlékeztessen: az értékeket „bőrfelszínnél” mélyebben találjuk. 
 


Álomból vászon -  Az új Dove kampány lépésekben:
A Dove felhívást intézett az Egyesült Királyság és Németország területén élő nőkhöz, hogy olyan történetet osszanak meg magukról, amely számukra jelentőségteljes, és amelyet első ránézésre nem lehet megállapítani róluk.
A jelentkezők közül végül 18 nőt választottak ki, akik a kampány részeként a nyomtatott, TV és digitális médiafelületeken jelennek majd meg, természetesen a történeteikkel. A nők egyedi háttere széles skálán mozog az aktmodelltől kezdve a cápákkal úszó mélytengeri fotóson át a harcművészig.  
Mindegyik történet más, az életmódjuk pedig hatással van a bőrükre is, ami ennek köszönhetően szintén különböző. Ez pedig a bőrtörténet mélyebb rétegeire irányítja a figyelmet. 
  
“Egészen idegtépő úgy dolgozni egy testápoló kampányon, hogy forgatás előtt még csak nem is láttam azokat az embereket, akiket főszerepelőinknek választottunk. Mégis, úgy gondoltuk, hogy ez a legjobb módja az üzenetünk átadásának, vagyis, hogy a bőrünk csak egy része a teljes történetünknek. Az egész alkotófolyamat során rendkívüli hatással volt rám, hogy ezzel a fordított szereplőválogatással olyan nőkkel dolgozhattunk együtt, akiknek soha nem lett volna bátorsága egy hagyományos castingra jelentkezni, így esélytelen lett volna, hogy egyáltalán találkozzunk velük. Ez összefoglalja azt, ami mellett a Dove elkötelezte magát - kiterjeszteni a szépség jelentését.” 
Charlotte Hamilton-Hill, Global Dove Skin Care Vice President.
 
Ez az innovatív és provokatív kampány újabb szintre emeli a Dove hosszú távú elkötelezettségét az igazi szépség és az igazi nők iránt. A márka korábban is csak hétköznapi, természetes nőket jelenített meg reklámjaiban, az új kampány azonban még inkább kiszélesíti és kiterjeszti a reklámipar határait. Ezzel a lépéssel az egész társadalom nőkről alkotott képét igyekszik megváltoztatni, egyúttal más márkákat is bátorít, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez. 

Kommentek