
A Dove-hoz fűződik az iparágon belüli, eddigi egyik legnagyobb szabású terv a műanyag felhasználás csökkentésével kapcsolatban: évi 20 500 tonnával fogja csökkenteni a felhasznált szűz műanyagmennyiségét. A márka inkább a hosszútávú kezdeményezésben hisz, mint az egyszer-egyszer, limitált kiadású termékek és kampányok bevezetésében, hogy biztosítsa a fenntarthatóbb és pozitívabb eredményeket.
Az egyszerhasználatos fogyasztói szemlélet hajtotta műanyag hulladék az egyik legnagyobb olyan a környezetünkre és az egészségünkre negatívan ható probléma, amellyel ma szembe kell néznünk. Éppen ezért a Dove újult erővel, a lehető leggyorsabban szeretné követni a tevékenységében a „a jobb és kevesebb műanyag, illetve műanyagmentesség” alapelveit: vagyis a márka szeretne szerepet játszani a körforgásos műanyag gazdaság létrehozásában, ahol a műanyagokat újra és újra hasznosítják, ahelyett, hogy egy használat után kidobnák őket.
A két fő elv:
1. MŰANYAGMENTESSÉG: A Dove az iparág-vezető innovációival mutatja az utat a szektoron belül – mindenhol, ahol nem feltétlen szükséges, megszünteti a műanyagok használatát, és alternatív anyagokkal, valamint új csomagolási formátumokkal helyettesíti őket. A következő évben az ikonikus krémszappan egyadagos csomagolása műanyagmentes lesz világszerte, illetve fejlesztések zajlanak arra vonatkozóan is, hogy a multipakkok külső, műanyag csomagolását is zero-plasztik anyaggal oldják meg.
2. JOBB MŰANYAG: A Dove elkötelezett az iránt, hogy csökkentse a szűz műanyag alkalmazását, és inkább a fenntartható, körforgásos műanyag gazdaságot támogassa. Ez azt jelenti, hogy a Dove Észak-Amerikában és Európában 2019 végéig 100%-osan újrahasznosított műanyag flakonokat fog használni minden Dove, Dove Men+Care és Baby Dove termékénél, ahol ez technikailag kivitelezhető. A márka emellett folyamatosan keresi a megoldásokat azokra a részekre is (például a kupakokra és a pumpákra), ahol jelenleg még nem tudnak újrahasznosított műanyagot használni.
*Mindemellett a portfólióban van néhány olyan kivétel, ahol a márka egyelőre nem teljesen újrahasznosított műanyagból készülő flakonokat forgalmaz:
- az EU-ban forgalmazott, MuCell technológiával készülő Dove tusfürdők 250 ml formátumú flakonjai, ahol az év végig 97%-os újrahasznosított műanyag arányt érnek el; a MuCell technológiával készült folyékony szappan flakonja szintén 97%-ban lesz újrahasznosítva, azonban a kevés elérhető, megbízható minőségű újrahasznosított polipropilén miatt 2020 végéig el kellett halasztani ennek bevezetését.
- Az önhabzó és folyékony szappan formulákat 78%-ban újrahasznosított flakonokba töltik Észak-Amerikában.
E termékeink esetében folyamatosan vizsgáljuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel minél hamarabb elérhetjük a 100%-os arányt.
Az Ellen MacArthur Foundation New Plastics Economy osztályának vezetője, Sander Defruyt így nyilatkozott: „Ki kell iktatnunk az életünkből azokat a műanyagokat, amelyekre nincs szükségünk, és fejlesztenünk kell azokat, amelyekre igen, hogy ezáltal minden felhasznált műanyag újrahasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Vagyis a használatban lévő műanyagokat használjuk fel újra és újra, alakítsuk őket új termékekké és csomagolássá, egyfajta körforgásban. A lépéseket ehhez most kell megtennünk, ezért örülünk annyira a Dove bejelentésének. Ez a jelentős lépés segít a márka számára a szűz műanyag mennyiségét csökkenteni, és előre lendíti a változást világszerte, a körforgásos műanyag gazdálkodás irányába.”

A Dove kezdeményezése hozzájárul az Unilever nemrégiben közzétett új vállalásaihoz is:
- A cégcsoport a felhasznált szűz műanyag mennyiségét megfelezi, 100 000 tonnával fogja csökkenteni ennek mennyiségét azzal, hogy helyette újrahasznosított műanyagot fog használni
- Segít több műanyag csomagolást összegyűjteni és feldolgozni, mint amennyit felhasznál
A Dove Global Skin Cleansing igazgatóhelyettese, Marcel Melero így mesélt a projektről: „A Dove-nál hiszünk a gondoskodás erejében, és nemcsak a fogyasztóinkkal, hanem a bolygónkkal kapcsolatban is. Szenvedélyesen elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy tegyünk a műanyag hulladék ellen. Tudjuk, hogy nem vagyunk tökéletesek, de nem engedhetjük meg magunknak, hogy várjunk. Épp ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy a lehető legnagyobb pozitív hatást tudjuk gyakorolni ebben a problémakörben, olyan gyorsan, amennyire csak lehetséges, és ezáltal inspiráljunk másokat is arra, hogy tegyenek hasonlóképp.”
A Dove elkötelezett a műanyag hulladék elleni harcban, és abban, hogy a szépségiparon belül, és azon kívül is változást katalizáljon. A márka a kezdeményezései által együttműködésre és gyors cselekvésre hívja fel a figyelmet, hogy ezzel segítsen elindítani a változást az ipar és a fogyasztók műanyaghoz való viszonyában.
Kommentek