Vigyázni magamra!

Nehéz időszak ez most mindenkinek. Még több a feszültség és a félelem, mint általában.
Ha eddig nem tettük volna meg, most nem árt tervet készíteni, amivel megóvhatjuk magunkat.

Hogyan maradjak egészséges? Hogyan legyek boldog?
 
Hordjuk a maszkot, mossuk a kezeket, próbálunk éberek és óvatosak lenni. De ez csak az alap, ennél jóval többet is tehetünk.
 
Mindegy, hogy pontosan miben hiszel. A multivitaminokban, a gyógyteákban, az egészségmegőrző cseppekben, az illóolajakban vagy akár az összesben.
Gondold végig, hogy mikkel szeretnéd kiegészíteni a napi rutinodat.
Egy kis vitamin reggel? Pár csepp immunerősítő a gyümölcslevedbe? Egy kanál méz a gyömbéres teádba? Kelj vagy feküdj velük, és higgy is bennük!
Egyél egészséges ételeket és sportolj. Aludj jól és eleget.
Ha valami miatt kimerültnek érzed magad, fejtsd meg a miértjét és cselekedj. Fontos, hogy jól legyen a tested.
 
És a lelked?
 
A stressz megbetegít, a sok negatív gondolat elszomorít és figyelmetlenné tehet.
Most úgy kell foglalkoznod azzal a megfoghatatlan dologgal odabenn, mint a külső vázzal.
Ha nem vagy jó ebben, akkor írd fel, jegyezd elő azt is, hogy mikor ülsz le rendszeresen "magaddal beszélgetni".
 
Én például hét közben simán lefekszem 1 órára akár délután is, ha érzem, hogy nincs meg a béke, és próbálok pihenni egyet. Megengedem magamnak ezt is. Aztán a hét végén összegzem a történteket és emlékeztetem magam rá, hogy milyen jó dolgok történtek. Kisebbek, nagyobbak, fontos vagy fontossá tett apróságok.
 
Nincs olyan, hogy minden szar. Jó lehet egy esős időszak után előbújó nap, vagy egy kedves üzenet is. De egy új, meleg pulóver vagy egy finom kávé, finom étel ugyanúgy említésre méltó lehet.
Gondold szépen át, és akár írd is le, vagy ments el képeket egy külön “boldogságmappába”.
 
Én tudatosabban válogatok magamnak filmeket és dalokat is. Nem sokkolom, nem stresszelem maga a lazítás óráiban. Ha kell egy kis melankólia, azt is megadom magamnak, de amikor csak tehetem a vidámságra vagy a személyiségem erősítésére koncentrálok.
Az olvasást nehezen iktatom be, de például egy jó vers akkor is elém kerül, ha hosszabb műbe esélyem sincs belekezdeni.
 
És bár egy fél éve törekszem arra is, hogy minél kevesebbet járjak el vagy rúgjak ki a hámból, a baráti üsszeüléseket és beszélgetéseket igyekszem úgy összehozni, hogy még pont ne bolonduljak meg.
Kell, hogy valaki meghallgasson. Lehet az a család, a partner vagy bármelyik barát. Sőt, az a jó, ha ebből akár az összes teljesül.
De az internet bugyrain keresztül is kapcsolódhatsz emberekhez, akikkel levelezhetsz, üzengethetsz, és én simán elgondolkodnék egy pszichológuson is, ha azt érezném, hogy nem hallgatnak meg sehol máshol.
 
Nem kell kő spirituálisba vagy vallásosba átmenni, de egy meditálás, egy reggeli séta vagy egy ima után is felszabadultabbnak érezheted magadat.
Hogy mi adhat nyugalmat, hogy milyen szertartás tölthet fel, az már egyéni preferencia kérdése.
 
Ajánlom egy másik tisztogató rutinomat is: elkezdtem kikövetni Facebookon és Instagramon olyan embereket, akikről azt érzem, hogy lehúznak. Nem megyek bele felesleges beszélgetésekbe, nem válaszolok indulatból. És kiléptem azokból a csoportokból, amik csak rámömlesztik az információkat vegyesen, feleslegesen.
Védem magam, jobban mint ezelőtt, és minden héten újragondolom, hogy még mi tehetne kiegyensúlyozottabbá, boldogabbá.
 
Egyértelmű dolgok ezek, nem?
 
Sokkal egyszerűbb végigfutni rajtuk, mint valóban bele is állni, meg is tenni újra megy újra.
Én azt vettem észre, hogy az emberek rettentő aktívak most itt a világhálón is, de egy részük kifejezetten könnyedén rávehető arra, hogy harcos vitába bonyolódjon, vagy hogy egy negatív hír hatására apróbb problémákat is felnagyítson és azokon pörögjön.
Ne engedd, hogy eltereljék a figyelmedet!
Ne engedd meg magadnak, hogy negatív dolgokkal telj meg, és hogy végül akár te is negatívan fröcsöghess. Ne bántsd magad, és ne bánts meg másokat!
 
Vedd észre, hogy mit kell a fókuszba helyezni, és mi az, ami csak bezavar.
Most nincs annál fontosabb, mint hogy megőrizd magad egyben, egészségben!

Kommentek