Stressz-kezelés élesben

Mutatjuk, hogy nekünk mi segít, amit a mindennapokban is tudunk alkalmazni!

Nemrég meghívtak az egyik kereskedelmi tévécsatorna reggeli műsorába, hogy mutassam be az új ékszerkollekciómat, és mint aromaterapeuta beszéljek az illóolajokról. Élő adásban. Igaz csak hét perc volt az egész, én mégis izgultam, és a szereplés előtt bevetettem az összes általam ismert módszert, hogy a minimumra csökkentsem a stresszt és szorongást.
 
Elindultam időben, illetve jóval azelőtt
Korán indultam, másfél órát számoltam a fél óra, negyven perces útra, magyarul hármas szorzóval dolgoztam. Igaz jóval a megbeszéltek előtt odaértem, de így legalább nem kellett amiatt aggódnom, hogy mi lesz, ha dugóba kerülök, vagy nem találok parkolóhelyet. Jogos volt a félelmem egyébként, hiszen majdnem negyed órán át furikáztam körbe-körbe, míg végre találtam az autómnak helyet. 
 
Alkalmazkodás, ez maga a túlélés 
Amikor beértem a tévé épületébe már fogadtak is. Smink, fodrász stb., majd összeszorított térdekkel próbáltam ülni a kanapén, és vártam, hogy történjen valami. Az egyik asszisztens lehuppant mellém, és mosolyával máris megnyugtatott. Elkezdtünk beszélgetni, és kértem, mesélje el, mi és hogyan fog történni. Hiszen amit ismerünk, az már nem lesz félelmetes, ha tudom mi vár rám, akkor gyorsan tudok alkalmazkodni, míg a „sok-ismeretlenes egyenlet” nagyon is rémisztő tud lenni. Beülhettem a stúdióba, ahol az előttem sorakozó vendégek szereplését is végignézhettem élő adásban. Láttam a műsorvezetőket, érzetem vibrálásukat, felvettem a ritmust. Ez sokat segített, és éreztem, hogy csökken bennem a feszülés. 
 
Légzés a minden
Amikor közeledett az idő, akkor éreztem, hogy tennem kell valamit, különben a végén még elájulok. Így tudatosan az egyik legősibb stressz-csökkentő módszert alkalmaztam, azaz lassabban és mélyebben kezdtem el lélegezni. Pár másodperc alatt érezhetően jobb lett a helyzet, szóval folytattam. Számoltam hány másodperc alatt fújom ki a levegőt teljesen a tüdőmből, és ugyanennyi másodperc alatt lélegeztem be. 
 
Illatos segítség
Végül a ki és belégzéseimet kiegészítettem az illóolajok belégzésével. A nyakamban ugyanis magammal vittem a kedvenc aroma nyakláncomat, melynek a szelencéjében megbújó pompom-ra előzőleg tömjén illóolajat cseppentettem. A tömjén nagyon jó nyugtató hatással bír, de inkább erősebb, férfiasabb energiákat hordoz. Pár perc után, úgy éreztem, nem bírom tovább szagolni, bármit is mond a tudomány. Valami édesen puha, körbeölelős illatra vágytam. Így kicseréltem az illatszelencében a pompom-t amire rózsa gerániumot cseppentettem. A rózsageránium olaja kifejezetten nőies, édes illatú, és kellőképpen el is lazított. Ez az illóolaj szinte kézen fogott, megtartott. 
 
Megnyugszom, mint a villám
Már csak másfél perc volt hátra, hogy adásba kerüljek, így utolsó simításként elvégeztem a Bagdy Emőkétől tanult villám stresszoldást, mely azt jelenti, hogy szisztematikusan megfeszítem a testem összes izmát, kezdve a lábujjaimtól, fel a combomon át, a mellkasom, a nyakam, a karom, a fejem, az arcom izmáig. Majd hirtelen elengedem a feszülést, és kinyújtóztatva hagyom, hogy a tagjaim csak úgy lógjanak. Ez az egész nem tart tovább, mint 30-40 másodperc, de a hatása nagyon is érezhető. 
 
Azt nem mondom, hogy a teljes nyugalom ereszkedett rám hirtelen, de azt igen, hogy a fentebb elsorolt módszereknek hála kevésbé aggódtam, mérséklődött bennem a stressz, és ennek hatására sokkal nyugodtabbá váltam, és már nem féltem tovább, mert nem volt miért.
 

Kommentek