Nyugi, nyaralás alatt is dolgozhatsz az alakodon!

Már csomagolsz a vakációra, de még mindig nem érzed tökéletesnek a beach body-dat? Nem kell elkeseredned, ugyanis nem késtél el semmivel: a nyaralás alatt is rengeteg apró dolgot tehetsz, amivel még fittebbé, még sportosabbá teheted magad. Akár városi strandon, akár vízparton pihensz, bárhol találhatsz időt és lehetőséged arra, hogy átmozgasd magad és családodat is. Higgyük el, a vízparti levegő és a napsütés aktivizál!

Sétálj vagy fuss a homokban!
Talán nem meglepő, hogy ha a homokban sétálsz, sokkal több izmot mozgatsz meg, mintha például betonon járnál. A talpad belesüpped a homokba, így minden egyes lépéssel plusz kalóriát égetsz el, hiszen izmaidnak nagyobb erőt kell kifejtenie ahhoz, hogy kiemelje a lábad a homokból. Ha rászánod magad a tengerparti sétára, ügyelj arra, hogy válts néha irányt, hiszen sok partszakasz a víz felé lejt, így járás közben nagyobb terhelés nehezedik a tenger felőli lábadra. Na meg persze figyeljük a homok hőmérsékletét is, mert ha forró, az bizony elég kellemetlen tud lenni. 
 
Ne csak lustálkodj a parton!
Focizz, szörfözz, röplabdázz vagy frizbizz a barátokkal, de az is elég, ha picit úszol is a matracon heverés mellett. Ha a strandon csinálod ezeket, észre sem veszed, hogy sportolsz, csak jól érzitek magatokat a többiekkel, és lemozogjátok a napi kalóriabevitelt. Ha a gyerekek is veletek utaznak, ne légy rest játszani velük, hiszen így nemcsak nekik okozol örömöt, de a kagylógyűjtés vagy a homokvárépítés közben még magadat is átmozgatod. 
 
Járj biciklivel a strandon!
Szinte az összes vízparton lehetőség van biciklit bérelni, amit vétek lenne kihagyni, ha szeretsz tekerni. A tenger mellett végigbiciklizni pedig az egész családnak nagy élmény, nem beszélve arról, hogy milyen kemény kardió edzésnek számít egy kiadós kerekezés. Ha városban nyaralsz, és nem félsz a mozgástól, érdemes ott is biciklivel közlekedni, hiszen gyorsan, környezetbarát módon járhatod be a környéket, miközben fittebbé is válsz.
 

Sétálj, amennyiszer csak teheted!
Ha úticélod csak pár megállóra vagy pár percre van taxival, ha teheted, inkább sétálj, hiszen, ha egy idegen városban mászkálsz, minden háztömb új látványosság, és közben még a testednek is kedvezel! Nem beszélve arról, mennyit spórolhatsz azon, ha nem kell jegyet venned egy párszáz méteres útra, amit tíz perc alatt letudhatsz gyalog. 
 
Küzdj meg a lángosért!
A strandolós kaják sajnos a legtöbbször nem tartoznak a kalóriaszegény harapnivalók közé, de ettől még nem kell megvonnod ezeket az ételeket magadtól, főleg, ha le is mozgod őket! Például, csinálj meg 10 guggolást minden gombóc fagyi után, vagy végezz el 10 négyütemű fekvőtámaszt a lángos vagy a hamburger után – azért persze, egy picit pihenj a kaja és a torna között, nehogy rossz vége legyen. Ha pedig teheted, sétálj legalább 500 métert az ebédért, ne a legközelebbi büfében vásárolj.
 
Irány az úszómedence!
Bár csábítók a fürdők élmény- és termálmedencéi, ne feledkezz meg az úszómedencéről sem. Ha az egész napot valamelyik városi strandon töltitek, ragadd meg az alkalmat, és ússz egy hosszt oda-vissza óránként az úszómedencében!
 
 
További izgalmas mozgásos kihívásokért kattints a Mozogjtobbet.hu weboldalra! 
Fontos, hogy bármilyen mozgást végzel, nagyon figyelj az alapos bemelegítésre, a pontos végrehajtásra és a nyújtásra, hiszen így kerülhetők el a sérülések!

Kommentek