Néhány tipp a pihentető alvásért

Tisztában vagyunk vele, hogy az alvás mennyire fontos, pontosan tudjuk milyen kábák tudunk lenni, ha nem aludtuk végig az éjszakát. Hosszan tartó alváshiány pedig számos betegség kialakulásához vezethet, csökken az ellenálló képességünk, gyengül az immunrendszer.

Íme néhány jó tanács, hogy kisimultan ébredj:
 
1. Az ágy
Minden az alapoknál kezdődik, az hogy milyen az ágyad, az ágymatrac, illetve a párna. Az ágymatrac nem lehet túl puha, mert így a sok forgolódás után nemcsak fáradtan, hanem hátfájósan is ébredsz majd. A párnának tartania kell a nyakat, azon belül, hogy ez most éppen egy „memory” párna, ízlés kérdése. Vásárlás előtt mindenképp próbáld ki még az üzletben!
 
2. A hálószoba
Testünket akadályozza a pihenésben a túl meleg, de a másik véglet, a túl hideg is. Alvás közben a test hőmérséklete csökken, így a 18-20 fok az optimális a pihenéshez.
Hálószobánkban sötétítsünk be, mivel ahhoz, hogy teljes mértékben tudjunk regenerálódni, és jól működjön a melatonin, az alvási ciklust szabályozó hormon, nos ahhoz sötétre van szükségünk.
 
3. Sport
Kutatások szerint a sport segíti a könnyebb álomba merülést, de nagyon nem mindegy, hogy az a sporttevékenység mikor történik. Elalvás előtt szánjuk 2 órát édes kis semmittevésre, így a szervezetünk rá tud hangolódni a pihenésre. Ha ebben az időszakban sportolunk, ne csodálkozzunk, ha hosszasan forgolódunk az ágyban.
 
4. Elalvási rutin kialakítása
Az agyunkat könnyedén tudjuk kondicionálni, ha van egy kialakult rutin az alvás előtt, akkor az agyunk tudni fogja, mire számítson. Például, ha lefekvés előtt zuhanyozni szoktunk, akkor az agyunk így áll be: zuhanyzás után jön az alvás.
 
5. Szieszta
A déliek ugyan a nagy meleg miatt alakították ki a napközbeni szunyókálást, előtte és utána voltak aktívak. Viszont ha van lehetőséged rá, élj a napközbeni 20 perc pihenéssel. Nem több, nem kevesebb, hisz ennyi idő alatt még nem zuhansz mély álomba, de ahhoz pontosan elég, hogy az agyad újult erőre kapjon.
 
6. Telefon, tablet és társai
Bár manapság már egyre többen szinte a telefonjukkal alszanak, de azt érdemes tudni, az elektronikus kütyük villódzó fénye ajzószer az agynak. Épp ezért érdemes letenni elalvás előtt, hagyni az agynak egy kis időt, hogy megnyugodjon és felkészülhessen a pihentető alvásra.

Kommentek