Készen állsz a gyermekvállalásra. A tested is?

Eljött a pillanat, pároddal úgy döntöttetek, belevágtok a családalapításba. Fontos azonban, hogy szervezeted is elkezdjen ráhangolódni a fogantatásra. Honnan tudhatod, hogy tested is felkészült a gyermekvállalásra, és mit tehetsz ezért Te magad?

Mint ahogy az élet számos területén, úgy a fogantatás kapcsán is fontos a tudatos hozzáállás annak érdekében, hogy pároddal minden tőletek telhetőt megtegyetek az egészséges babavárásért[1]. Ha már a családbővítést tervezitek, feltehetően lelkileg is megértetek a gyermekvállalásra – de mit tehetsz azért, hogy szervezetedet is felkészítsd? A jó hír az, hogy számos, a hétköznapokba remekül beilleszthető és rendszeresíthető praktikával járulhatsz hozzá ehhez te magad is.
 
Az alábbiakban abban segítünk, hogy mi mindent érdemes végig gondolnod!
 
Milyen fogamzásgátló módszert alkalmaztatok korábban? Ez azért fontos kérdés, mert bizonyos hosszabb távon használatos fogamzásgátlók esetében például több időbe telhet, míg a ciklusod visszaáll a természetes kerékvágásba. Könnyebb a termékeny napokkal kalkulálni, ha a fogamzásgátlás abbahagyása után már legalább egyszer bekövetkezett természetes úton a menstruációd, így érdemes a tabletta elhagyása után várni pár hónapot, míg elkezdtek próbálkozni[2].
 
Egészségesen étkezel? A kiegyensúlyozott étrend kialakítása alapvető jelentőségű a gyermekvállalás szempontjából, hiszen az ideális testsúly fenntartása hozzájárul a sikeres fogantatáshoz és az egészséges várandóssághoz egyaránt[3][4]. Mit tehetsz ezért a mindennapokban? Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt, mérsékeld a koffein- és cukorbevitelt, valamint kerüld az előre feldolgozott élelmiszereket és a gyorsételeket! Egészségesebben étkezhetsz, ha magad főzöl – a konyhában való sürgölődés pedig akár még közös program is lehet pároddal!
 
Odafigyelsz a vitaminokra? Bizonyos tápanyagok és vitaminok nagymértékben hozzájárulnak a fogantatáshoz, majd pedig az egészséges terhességhez. A tojás, a spárga, a hal és a leveles zöldségek mind olyan élelmiszerek, melyekből a megfelelő tápanyagokhoz juthat szervezeted[5]. Emellett kifejezetten gyermekvállalás előtt álló nőknek szánt készítmények fogyasztásával is hozzájárulhatsz tested felkészítéséhez[6]. Teherbe esési esélyeidet vény nélkül kapható, mio-inozit tartalmú étrend-kiegészítő készítménnyel is támogathatod, a számos, termékenységet segítő alternatív megoldás mellett.
 
Egészséges a szervezeted? Fontos, hogy az általános egészségi állapotod is rendben, az immunrendszered pedig ellenálló legyen. Látogasd meg fogorvosodat és vizsgáltasd át fogaidat, valamint ellenőriztesd háziorvosoddal, hogy minden oltásod rendben van-e. Sőt, akár teljes kivizsgálást is érdemes elvégeztetned[7]!
 
Keresd fel nőgyógyászodat! Elengedhetetlen, hogy a gyermekvállalás első gondolatától kezdve konzultálj hozzáértő szakorvosoddal. Az egészséges terhesség feltételeinek megteremtése és a nyugodt várandósság biztosítása érdekében egyeztess nőgyógyászoddal terveitekről. Ellenőriztesd egészségi állapotodat, végeztesd el a szükséges vizsgálatokat! Szakértő tanácsaival, javaslataival megnyugtató támogatást nyújthat számotokra.
 
Forrás:
http://ragaszkodjhozza.hu
 


[1] https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/getting-pregnant/in-depth/preconception/art-20046664
[2] https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/getting-pregnant/in-depth/preconception/art-20046664
[3] https://www.healthline.com/health/pregnancy/tips-to-get-your-body-ready-for-pregnancy#1
[4] https://www.todaysparent.com/getting-pregnant/how-to-get-your-body-ready-for-pregnancy/
[5] https://www.mindbodygreen.com/0-13676/21-tips-to-prepare-your-body-for-pregnancy.html
[6] https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/getting-pregnant/in-depth/preconception/art-20046664
[7] https://www.mindbodygreen.com/0-13676/21-tips-to-prepare-your-body-for-pregnancy.html
 

Kommentek