Az egészséges életmód egy jó buli! – 5+1 jó tanács Fördős Zétől

Sokan tartanak tőle, hogy egészségesnek lenni egyet jelent az aszkétasággal, önmagunk sanyargatásával. Pedig ez aztán egyáltalán nem igaz. Az egyensúly a legfontosabb, mindig minden körülmények között. Nincs ezzel másképp Fördős Zé sem, aki októberben örömmel állt az MKB #20percegészség programja mellé, hogy a férfiakat ösztönözze egy kicsit több odafigyelésre saját magukkal kapcsolatban. 

A #férfiasügy hashtag használata persze önmagában nem elég. Ahhoz, hogy az orvost csak hírből ismerjük, és jól érezzük magunkat a bőrünkben, bírjuk a mindennapi élet kihívásait fizikailag, szellemileg, lelkileg, mindenképpen szükség van néhány praktikára. Fördős Zé így összegzi a legfontosabb tudnivalókat!
 
1. Mozduljatok meg! Én is tudom, hogy nem rossz dolog a haverokkal sörözni, és persze, hogy nagyon menő otthon a fotelotok vagy a kanapétok is, de higgyétek el, annál nincs jobb érzés, mint amikor egy melós nap után felfuttok lendületből egy hegyre. De ha nincs hegy kéznél, akkor is tuti akad egy jó kis terep, ahol le lehet teperni néhány kilométert. Kezdjétek kevéssel, és élvezzétek sokasodó erőtöket napról napra!
 
2. Egyetek jókat! Komolyan mondom! Az nyugodtan legyen néha egy-egy vagány olasz pasta rengeteg parmezánnal, naná, hogy jöhet egy spéci hamburger, és igen, érdemes megtanulni otthon is összedobni ilyeneket!  És nem kell lemondani a húslevesről csigatésztával, de még a pacalról sem, ha éppen azt szeretitek, mert a jó minőségű, jó étvággyal, élvezettel elfogyasztott étel vérré válik. Ja, és az édességet sem kell kihagyni, majd lemozogjátok! (ld. 1. pont!
 
3. Kell egy hobbi! Olyan, ami feltölt, kikapcsol. Nem baj, ha ez a szabad levegőn van, és persze lehet akár kutyasétáltatás is, de ha engem kérdeztek, kipróbáltok valami extrém sportot. Ma már van választék mindenből, ha időről időre eljuttok falat vagy sziklát mászni, raftingolni, evezni, nagyon fogjátok élvezni.”
 
4. Figyeljetek befelé! Na jó, ezt vicces, hogy én mondom, aki amúgy nem szeret egy helyben üldögélni, és meditálni, de én ezt például a futás, bringázás közben oldom meg. Olyankor egyedül vagyok a gondolataimmal, és ha valamin kattogtam volna az előző időben, akkor ott biztos, hogy a helyére kerül minden a fejemben. Kinek-kinek mi kell ehhez, de a lelkünknek is rendben kell lenni. Mázli, hogy a test és a lélek azért jól tud kooperálni, tehát ha az egyik OK, akkor a másik is könnyebben lesz az.
 
5. Legyen valami rendszeres rituálétok! Az enyém, tudjátok mi? Tavaly ősszel a patagóniai túrámon szerettem bele a Mate teázásba. Ezt azóta rendszeresen készítem itthon is, és ezek például azok a 20 percek, amikor kivételesen nyugiban vagyok, és csak erre a szertartásra koncentrálok.
 


És akkor plusz 1 tanács még:
„Ne hallgassatok senkire, csak magatokra, viszont legyetek annyira fontosak magatoknak, hogy nem pont ezt a 20 perc odafigyelést spóroljátok meg! Ennyi jár, töltsétek bölcs belátásotok szerint, a magatok hasznára! És legyen az egészséges életmód egy igazi jó buli!”
 
További tippek itt:
http://mkb20percegeszseg.hu/
https://www.facebook.com/groups/MKB20percegeszseg/ ; https://www.instagram.com/mkb20percegeszseg/

Kommentek