8 kérdés a fogyásról

Hogyan akarsz lefogyni, ha azt sem tudod miért? Ös egyáltalán, tudod mi lenne számodra a legmegfelelőbb módszer?

 

Sajnos nem tudunk olyan esetről, amikor önmagától világgá ment volna a zsír. A különböző helyeken megbúvó párnácskáink köszönik jól érzik magukat, és eszük ágában sincs egyik percről a másikra felszívódni. Hát ezért vagyunk ki teljesen a fogyókúra szó hallatán, és ezért ugrunk fejest egy csomó diétába. De mi lenne, ha végre kiderítenénk, hogy mi is a nekünk való megoldás?

A fogyásból nem jó viccet csinálni. Pedig rengetegszer azt csinálunk belőle, amikor újra és újra belelovaljuk magunkat egy-egy trendi diétába, amivel már félidőben rendre fel is hagyunk. Akkor meg mi értelme van az egésznek? Valóban nem sok, ha az elhatározás mögött nincs tudatos célkitűzés, akaraterő és kitartás. A diéta megkezdése előtt érdemes elvégezni magadon egy rövid felmérést, aminek segítségével meghatározhatod, hogy számodra mik a fontos szempontok, hova akarsz eljutni és alapvetően azt is, hogy miért és mire van pontosan szükséged. Jöjjön néhány kérdés, amit válaszolj meg magadnak annak érdekében, hogy eredményes legyen a fogyókúrád!

1. Kezdjük a legelején! Mi a célom? Miért érzem úgy, hogy szükségem van a súlyfelesleg leadására? Mi lesz jobb azáltal, hogy könnyebb leszek? Hogyan fogom érezni magamat, ha leadom és meg is tudom tartani a súlyomat? A saját elvárásaim vezényelnek a diétára, vagy külső hatásra kezdek bele?

2. Mennyire tervezek hosszútávra? Ennek tükrében milyen jellegű diétára van szükségem? A tartós eredmény érdekében készen állok az életmódváltásra is? Mennyire tudatos az elhatározásom? Ennek megfelelően mennyire tudok kitartó lenni?

3. Mire van szükségem ahhoz, hogy megkezdjem a diétát? Szükségem van-e külső segítségre? Ha igen, hol találok hozzáértő szakembereket (pl. dietetikus, gasztroenterológus, személyi edző stb)?

4. Hogyan állok neki? Mi lesz az első lépés, amit meg kell tennem azért, hogy az elhatározásomból cselekvés legyen? Segít-e, ha készítek egy akciótervet, részletes napirendet, edzés naplót?

5. Mi lesz a vészterv arra az esetre, ha úgy érzem, feladom? Kihez fordulhatok, ha alábbhagy a lelkesedésem? Milyen szankciókat, szabályokat állítok fel magamnak, amihez végig tartom magamat (pl. étkezéssel kapcsolatos szabályok)?

6. Változtatok-e az étrendemen? Ha igen, mi alapján állítom össze? Megtervezem-e a bevásárlást és a főzést? Milyen ételek felelnek meg az ízlésemnek, és melyek azok, amiket nem vagyok hajlandó kipróbálni, vagy másra cserélni? Mennyire drasztikus az az étrendváltás, amire jelenleg készülök?

7. Van-e elképzelésem arról, hogy az általam vágyott állapot számomra reális-e, elérhető-e, egészséges-e, megtartható-e? Van-e példaképem? Ha van példaképem, elfogadom-e, hogy a róla alkotott elképzelésem sosem fog 100%-ban megegyezni azzal, ahogy magamat látom, vagy valaha is láthatom?

8. Mennyi időt tudsz ténylegesen rászánni egy nap a fogyásodra? Hány testmozgást tudsz reálisan beiktatni egy héten és mennyit tudsz ebből hosszútávon is betartani?

És a végére talán a legeslegfontosabb dolog: csak akkor fog működni, ha te akarod, magadért akarod, és tudatos, átgondolt az elhatározásod. Csakis az számít, hogy te elégedett, kiegyensúlyozott legyél, és jól érezd magad a bőrödben! Ha ezek plusz pár kilóval is megvannak, akkor csak arra figyelj, hogy egészséges legyél!

K.R.

Kommentek