6 ok, amiért megéri meditálni

Ha hozzászoksz, hogy napi szinten meditálj, akár 8 hét múlva meglepő dolgokat tapasztalhatsz majd a mindennapokban. Régi szokások, beidegződések szinte maguktól tűnnek el, néhány dolog, amiben eddig hittél megkérdőjeleződik és mindezek megkoronázásaként olyan édesen és nyugodtan alszol majd, mint egy kisgyermek. Röviden, a meditáció pozitív hatással lesz az életed minden területére.

 

1. Korábban ébredsz

A meditáció javítja az éjszakai alvásminőséget, ennek eredményeként kevesebb alvásra lesz szükséged, mint korábban, és kipihentebb leszel. A meditálásra fordított idő így megtérül. A kérdés csak az, hogy mihez kezdj a megtakarított idővel?

2. Kevesebb alkoholt fogyasztasz

Sokan stresszlevezetés céljából isznak, ha te is ilyen okok miatt nyúlsz a pohár után, egy idő után tapasztalod majd, hogy kevésbé vágysz a stresszoldásnak erre a formájára. Ahogyan a meditáció elűzi a stresszt és erősíti az immunrendszert, úgy lesz kevésbé szükség alkoholra – ami végső soron depresszáns.

3. Türelmesebbé válsz

Ha úgy érzed, hogy a környezetedben élő, de tehetségtelenebbnek tartott emberek is előrébb tartana, mint te, feszültté, idegessé, türelmetlenné válsz. A meditáció által kitágul az érzékelésed is, és meglátod majd minden tapasztalatban, minden kapcsolatban az értéket. Türelmesebbé válsz az elhalasztott tervek, az érzéketlen emberek, a hanyag ügyfélszolgálatosokkal szemben is, illetve minden olyan helyzetben, ahol korábban ingerülten reagáltál. 

4. Rájössz, hogy a boldogság máshol van

Mielőtt meditálni kezdtél, gyakran úgy gondolhattad, hogy a boldogságot csak kapcsolatok, pénz vagy elért eredmények, anyagi dolgok által tapasztalhatod meg. A meditáció gyakorlásával azonban ráébredsz, hogy a boldogság belülről tölt el. Hogyan jössz erre rá? Ha változások állnak be a külső körülményeidben, pl. véget ér a kapcsolatod, pénzt vesztesz, vagy átmeneti sikertelenséget tapasztalsz, de belül ugyanolyon boldog, kiegyensúlyozott maradsz. Kevésbé lesz igényed arra, hogy kontrolláld a környezeted, embereket, helyzeteket. Miért? Mert a teljességet már megélted ott, legbelül. 

5. Kevesebb energiabefektetéssel több eredmény

Játsszuk le képzeletben: fáradtan, fejfájósan ébredsz. Mennyire leszel nagylelkű, nyitott, segítőkész aznap? Most képzeld el az ellenkezőjét: kipihenten, mosolygósan, boldogan ébredsz. Mennyivel hatékonyabb leszel így, mint a korábban vázolt napon? A pihenés alapvető fontosságú. A meditáció kiegészíti az alvást, amely javítja azt a képességünket, hogy a nap folyamán  több feladatot kisebb energiafelhasználással oldhassunk meg.

6. Termékeny leszel

A szó szoros értelmében is! A rendszeres meditáció aktiválja a paraszimpatikus idegrendszer “pihenő, feltöltő” fázisát, ami a stresszre adott “üss vagy menekülj” válaszreakció ellentéte. Ez tulajdonképpen maga után vonja, hogy feltöltődsz, és termékenyebb leszel. Meddőségi problémákkal küzdő nők könnyebben esnek teherbe, amint meditáció gyakorlásába kezdenek, valamint a férfiak esetében a tesztoszteron termelődését is serkentheti, és az állóképességet is növeli. Szóval meditáló urak, óvatosan az egyéjszakás kalandokkal!

K.R.

Kommentek