5 tipp, ami megkönnyíti az ébredést

Felkelni nehéz. Munkanapon felkelni nehéz. Februárban, munkanapon felkelni nagyon nehéz. Ha te is minden reggel a meleg, puha takaró és a hajnalodó valóság dilemmájával küzdesz, íme néhány tipp, ami megkönnyíti azokat a rideg hajnalokat!

Sosem voltam egy koránkelő típus. Az iskolás évek alatt természetesen úgy, ahogy hozzászokik az ember, olyannyira, hogy emlékszem, képes voltam másfél órával indulás előtt felkelni azért, hogy a lehető legjobb formámban hagyjam el a házat. Ma ez már elképzelhetetlen - rendszerint addig tolom el az ágy (a nagyon kényelmes fekvő alkalmatosság, pihe-puha túlárazott takaróval ráadásul nehezítő faktor) elhagyását, ameddig lehet. Ennek sokszor kapkodás és idegeskedés az eredménye, ami gyakran rányomja a bélyegét az egész napomra, hiszen rendszeresen arra eszmélni a lépcsőházban, hogy a számban maradt a fogkefe, illetve bekapcsolva felejtettem a hajvasalót, nem túl békés indulást alapoz. Azért, hogy önző módon elérjem, hogy jól induljon a napom (lehetőleg égett pirítós és maszatos smink nélkül), megkérdeztem másokat, hogyan csinálják. Az alábbi tippeket sikerült összegyűjtenem.

1. Vidám ébresztő csörgés

Egyáltalán nem mindegy, hogy mi a legelső hang, amire reggelente eszmélsz. Ha idegesítő vekker csörgés, vagy fülettépő heavy metal, akkor az ébredés sem lesz túl kellemes. Keress madárcsicsergést, lazulós reggae ritmusokat vagy rögzítsd egy kedves ismerősöd hangját, aki kedves szavakkal bíztat a felkelésre. Nekem az Ének az esőben egyik jellegzetes dala vált be, a Debbie Reynolds által énekelt, stílusos "Good Morning".

2. 10 perc szundi

Miért pont 10? Mert 5 perc túl kevés, 15 már túl sok, aminél nagy esély van arra, hogy legközelebb a főnököd nem túl kedélyes ébresztő hívására ébredsz. Állítsd be telefonod szundi funkcióját 10 percre és add meg agyad számára a lehetőséget, hogy lassanként hozzászokjon a felkelés gondolatához.

3. Mantra

Talán azért hallottam több felől ezt a tanácsot, mert családomban az egy főre eső pszichológusok száma meghaladja az átlag mennyiséget, de be kell valljam, nálam működik. Találj ki egy olyan pozitív, lelkesítő mondatot, ami garantáltan jó irányba tereli hozzáállásodat és ismételd el magadban, még mielőtt kinyitod a szemed. Ez lehet egy olyan általános kijelentés, mint például "Egészséges vagyok és szeretem a kávé illatát" vagy egy határozott, tudatos megfogalmazás, mint mondjuk "A mai napon történik velem valami egészen jó dolog". Lehet, hogy kicsit túlontúl pszichés megközelítése a jó hangulatú ébredésnek, de fontos, hogy már a nap legelején pozitív gondolatokkal turbózd fel bágyadt agytekervényeidet.

4. És egy, és kettő...

Ha sikerült kikelned az ágyból, nyújtóztasd meg elgémberedett végtagjaidat. Hajolgass és lendíts párszor, körözz a fejeddel, esetleg iktass be egy-két jóga mozdulatot. Amint tested megkapta a rövid felkészítést, garantáltan frissen és éberen hálálja meg neked a törődést miközben készülődsz.

5. Élvezd a rutint!

Inkább állítsd be az órát fél órával korábbra, mintsem kapkodással kezd a napot! Legyen időd az apró rituálékra: főzz egy kávét, nézz bele a reggeli műsorba, egyél egy lágy tojást, tusolj és válaszd ki a programodhoz illő legmegfelelőbb ruha szettet. Ha utóbbival szeretnél egy kis időt spórolni, készítsd elő ruháidat már előző este, hogy ne félmeztelenül a tükör előtt állva érjen az indulás kaszása. Hidd el, ha ezeket komótosan végigcsinálod, sokkal magabiztosabban hagyod majd el a lakást!

K.R.

Kommentek