Édes köles reggelire

A köles méltatlanul mellőzött gabonafélének számított sokáig a konyhámban, pedig nagyon egészséges, rostdús, kalóriaszegény, és nem utolsó sorban sokoldalúan felhasználható. A benne lévő szénhidrát több mint 70%-a keményítő, lassan szívódik fel, gluténmentes, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják. Jó sok időnek kellett eltelnie, de végül mégiscsak megkedveltük egymást.

Hozzávalók:
1 pohár köles
2 pohár növényi tej
1 pohár víz
csipet só
1 evőkanál laktózmentes vaj
1 vaníliarúd kikapart belseje
citromos-gyömbéres méz
mazsola, áfonya, őszibarack
 
 
A kölest kimérjük és alaposan leöblítjük. A növényi tejet  a vízzel, és a vanília kikapart magjaival felforraljuk, hozzáadjuk a megmosott kölest, sózzuk, és félig lefedve kb. 10 perc alatt megfőzzük. Ha megfőtt vajjal dúsítjuk, hogy még krémesebb állagot kapjunk. Tetejére most mazsola, áfonya, őszibarack került, majd  a végén citromos-gyömbéres mézzel locsoltam. Tipp: Sokan ismerjük a hideg hónapok meghűléses tünetei enyhítését szolgáló méz-citrom-gyömbér keveréket, melyhez a gyömbért lereszelve, a citromot apró kockákra vágva kikeverjük mézzel. Én nem csak a hűvösebb időszakban, de nyáron ízesítés gyanánt is felhasználom, így mindig található egy kis üveggel a hűtőben.

Kommentek