Így nyaralj (költség)hatékonyan

Nyaralás alatt szervezetünk stresszhormon-szintje csökken, ez pedig általános egészségi állapotunk javulásához vezethet. Rossz hír azonban, hogy amint újra beállunk munkába azt érezzük, hogy nem csak hogy visszatér a stressz, de mintha dupla erejű támadásba lendülne. Ha megfogadunk pár tanácsot, akkor a nyaralás alatt valóban kipihenhetjük magunkat, és kihozhatjuk a szabadságunkból a maximumot, így hosszú távon a munkában is eredményesebben teljesíthetünk.

Kötelező tennivalók mielőtt szabadságra mennénk
Legyen megbízott macskasimogatónk, kutyasétáltatónk, növényöntözőnk, és legyen valaki a házból vagy a szomszédságból, akinél hagyunk egy extra kulcsot, hogy gond esetén eljárhasson ügyünkben.  A munkahelyen igyekezzünk minden fontos teendőt befejezni, hogy a pihenés alatt már ne kelljen dolgoznunk. Állítsunk be automatikus válaszüzenetet, de ne csak azt írjuk le, hogy szabadságon vagyunk, hanem adjunk meg helyettest pontos elérhetőséggel, így megkönnyítjük a levélíró helyzetét is.
 
Tartsuk tiszteletben a saját szabadságunkat
Fontos, hogy szabadságunk alatt ne válaszoljunk az e-mailekre, ne vegyük fel a telefont, csak ha halaszthatatlannak gondoljuk. Ha rendszert csinálunk abból, hogy elérhetőek vagyunk nyaralás alatt, állandóan keresni fognak minket és képtelenek leszünk elszakadni a munkától. 
 
Milyen hosszan menjünk nyaralni? - A kevesebb néha több!
Egy kutatás szerint, ha döntenünk kell arról, hogy egyszer utazzunk el hosszabb szabadságra, vagy többször rövidebbre, mindenképpen a több, rövidebb ideig tartó kikapcsolódást válasszuk. Ha hosszan megyünk nyaralni, annyi munka halmozódik fel távollétünkben, hogy visszatérve alig győzzük majd kezelni. A pihenés időtartamánál fontosabb annak rendszeressége, hiszen éppúgy szükség van rá, mint az alvásra. 
 
Ha nem tudunk elmenni nyaralni, vigyük haza a nyaralást
Ne mágnes, vagy képeslap formájában vigyük haza a nyaralást, hanem tegyünk fel egy egyszerű kérdést; mi volt az, amit legjobban élveztünk szabadságunk alatt? Az olvasást az árnyékban, a főtt kukoricát a parton, vagy egyszerűen csak azt, hogy nem csöngött állandóan a telefon, nem kellett mosogatni és a gyerekek sem nyaggattak? Mi az, amit haza tudunk ebből vinni?
 
Pár ezer forintból könnyedén átalakíthatjuk otthonunk egy szegletét nyaralóvá. Fontos, hogy dedikáltan a pihenésnek szenteljük ezt a területet. Ha az olvasást élveztük leginkább, alakítsunk ki olvasósarkot, és csináljunk rendszert abból, hogy elvonulunk olvasni. Ha a vízpart hiányzik, vegyünk medencét, bármilyen kicsi is legyen, visszahozza majd az élményt. Grillezni az erkélyen is lehet, maximum a szomszédok bejelentkeznek vacsorára.
 
Otthoni „nyaralással” a hétvégéinket is jobban ki tudjuk élvezni. Legyen a jégszekrényben fagylalt, jégkrém, vagy készítsük el kedvenc strandételeinket, főtt kukoricát, hamburgert, palacsintát. Véssük naptárba, hogy melyik hétvégénken megyünk saját otthonunkba nyaralni és tartsuk tiszteletben a szabadság szabályait, tegyük félre a munkát. Nem kell egy vagyont költenünk a pihenő szeglet kialakítására, vegyük meg a kellékeket a Jófogáson, ahol a pihenőszéktől a kismedencéig minden megtalálható. 
 
Ha megtanuljuk hogyan kapcsolódjuk ki és szakadjunk el a munkától, sokkal kipihentebbek és magabiztosabbak lehetünk a munkavégzés során, valamint a szabadság hatékony kihasználásával könnyedebben vészelhetjük át a munkás hétköznapokat.
 

Kommentek