A Lidl egy éven át élelmiszerrel támogatja a Heim Pál Gyermekkórházat

A Lidl Magyarország, mint a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány hivatalos támogatója elkötelezett a gyermek közétkeztetés minőségi javításában. Ennek eredményeképpen, társadalmi felelősségvállalása jegyében az áruházlánc egy éven áthavi 5 millió, összesen 60 millió forint értékű élelmiszer adományozásával segíti a kórházi ápolásra szoruló gyermekek és az őket kísérő szülők egészséges étkeztetését.

Felelős vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a magyar családok támogatása,az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás előmozdítása egyaránt. Ezen elköteleződés mentén a Lidl hosszú távú együttműködést kötött a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvánnyal, melynek keretében egy éven át havi 5 millió forint értékű saját márkás élelmiszerrel járul hozzá a kórház egészséges étkeztetésének minőségi javításához. A támogatás minden élelmiszercsoportra kiterjed a gabonatermékektől a friss zöldség, gyümölcsön vagy tej-és tejkészítményeken keresztül afriss húsokig bezárólag. A szállítmányok teljes mértékben az intézmény igényeihez szabottak, hiszen összetételüket minden hónapban a kórház élelmezési osztálya állítja össze, az áruházlánc pedig a kiszállításról is gondoskodik.
 
A Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány célja az Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet fejlesztése, ahol havonta kb. 3000, évente kb. 35 ezer kórházban fekvő beteg gyermeket gyógyítanak meg és látnak el a gyermekeket kísérő szülőkkel együtt. Az ápolásra szoruló gyermekek esetében az intézet kiemelt figyelmet fordít a hozzáadott cukor nélküli, illetve a sószegény ételek elkészítésére, számos beteg esetében pedig speciális diétás étkeztetés – tej-, laktóz-, glutén-, bizonyos allergénektől mentes étkeztetés biztosítására is szükség van. „A Lidl Magyarország támogatásával az Alapítvány célja az egészséges étkeztetés minőségi fejlesztése az Intézetben. Afelajánlás amellett, hogy példaértékű, jelentős segítség is a kórház számára, hiszen a támogatás által megtakarított összeget az intézmény egyéb fejlesztési célokra tudja fordítani” – mondta Smrcz Ervin,az alapítvány kuratóriumi elnöke.
 


Az intézet és a Lidl Magyarország partneri kapcsolata nem most kezdődött. Tavaly decemberben 600 ajándékcsomaggal lepte meg az áruházlánc a kórházban fekvő gyermekeket Mikulás alkalmából. „Az egészségtudatos táplálkozás számos betegség megelőzésében játszik szerepet, de a gyógyulási folyamatokat is elősegítheti. Örömünkre szolgál felajánlásunkkal hozzájárulni az ápolásra szoruló gyermekek minél egészségesebb étkeztetéséhez” - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
 
A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend előmozdítására. Célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti, melynek érdekében már számos termékfejlesztést végrehajtott.
 
A társadalmi felelősségvállalás a vállalat számára működési folyamatokon átívelő stratégiai elem. 2019-ben ez idáig, partner alapítványok segélyprogramjain keresztül több mint 100 település hátrányos helyzetű családjait segítette élelmiszerrel, ruhaneművel és különféle használati tárgyadománnyal.

Kommentek