Future Park: A közös alkotás élménye

Az élet különböző területein tevékenykedő japán szakemberek csoportja, a teamLab által kidolgozott, a gyermekek és felnőttek számára is izgalmas interaktív projekt nyitja Budapest új kiállítási központját, az Andrássy Élményközpontot. A Future Park kiállítás célja a közös alkotás lehetőségének megteremtése, melynek megtapasztalásával az emberek kreatívabbá válnak a mindennapi életben is.

A teamLab egy 2001-ben alapított művészeti kollektíva, egy olyan, több szakterületet is átfogó kreatív csoport, mely egyesíti a digitális társadalom különböző területeiről érkező szakembereket: művészeket, programozókat, mérnököket, számítógépes  animátorokat, matematikusokat, építészeket, webes és nyomdai grafikus tervezőket, szerkesztőket. A magukra “ultratechnológusokként” hivatkozó csoport célja a művészet, a tudomány, a technológia és a kreativitás határait elmosni, a közös kreatív aktivitásokon keresztül.
 
A technológia rohamos fejlődése a jövőben még jobban fel fog gyorsulni és a munkahelyek jelentős részén a gépek veszik majd át az ember szerepét. Napjainkban nehéz elképzelnünk, milyen munkákat fognak végezni a jövőben a mai gyerekek. Mára világossá vált, hogy a jövő társadalmában egyre fontosabbá válnak majd az olyan tulajdonságok, amelyek csak az emberekre jellemzők, mint például a kreatív gondolkodás és cselekvésre való képesség.
 
Az emberek alapvetően együttműködőek és kreatívak. Azonban sokszor arra tanítanak minket, hogy csak egyetlen helyes válasz létezik, a többi pedig helytelen. A gyakorlatban sosincs kizárólag egy helyes válasz és a megfelelő válaszok is változnak a minket körülvevő világ változásaival. Egy 10 évvel ezelőtti helyes válasz ma már lehet helytelen. Ha olyan választ adunk, ami másokat boldoggá tesz, akkor az lesz az új helyes válasz. A kreativitás az, ami úrrá lesz a „csak egy helyes, vagy egy helytelen” válasz problémáján.
 
Napjainkban sokkal inkább jellemző az individualizmus. Az emberek interakciókon keresztül tanulnak a világról akkor, amikor megosztják másokkal az élményeiket. Az emberi társadalmak nagy része olyan kreatív megoldások eredményeképp jött létre, melyek együttműködésből származnak. Épp ezért az együttműködő kreativitás vagy a társas teremtés megtapasztalása most fontosabb, mint valaha.
 
Az Andrássy Élményközpont első programjával, a Future Parkkreatív “játszóterével" lehetőséget ad arra, hogy az emberek közötti kapcsolatok újra éledjenek, és olyan közösségi élményekkel gazdagodjanak a látogatók, melyek során az egyéni kreatív tevékenységeket közös kreatív alkotássá tudják átalakítani.
 
A Magyarországra most érkező interaktív élményközpont több izgalmas aktivitásból áll össze egy varázslatos világgá.
 


JÁTÉKOK
 
A rajzok életre kelnek 1.
A látogatók által papírra rajzolt és színezett állatok életre kelnek egy hatalmas 3D-s alkotásban. A papírállatok érintéssel megelevenednek és kommunikálni kezdenek egymással.
 
 
A rajzok életre kelnek 2.
A rajzolt állatokból papírmodellt (origamit) is készíthetünk. A krétával papírra rajzolt állatot be kell olvasni, majd az elkészült rajz „szabásmintáját” kinyomtatva és összehajtogatva áll össze a háromdimenziós papírmodell.
 
 
Megfestett természet
Rendkívül izgalmas és az ökoszisztéma tudatosításában hasznos játék során a látogatók állat és növényrajzai kerülnek be a virtuális világba, ahol életre kelve a természet működését lehet szimulálni. A nagyobb állat megeszi a kisebbet, a növények fejlődnek és terjednek a természetben, az állatok szaporodnak, fejlődnek majd meghalnak, csakúgy, mint a valós természetben.
 
Teremtés története
Ha a gyerekek a képernyőn lévő szimbólumokat megérintik, azok az általuk képviselt teremtményekké alakulnak. Minél több teremtmény jön létre az érintések által, annál jobban kerekedik ki a történet.
A szimbólumokból létrejövő teremtmények hatással vannak egymásra, valamint a játékban résztvevők tevékenysége is befolyásolja a cselekményt. Például a madár rászáll egy fára, a juh elfut a kutya elől vagy táncol, mikor valaki közeledik hozzá.
 
 
Az óriáslabdák zenekara
A fénylabdákat gurítva különböző színű fényt és hangot bocsátanak ki. A magasban lévő labdák kommunikálnak egymással: érintés után egy labda rögtön a többi környező labdára is hatással lesz, és megváltoztatja az egész tér színét!
 
Zsenik ugróiskolája
A Zsenik ugróiskolájában körök, háromszögek és négyzetek vetített képe jelenik meg a padlón. Amikor a gyerekek ügyesen az alakzatra ugranak, azok hangokat és színeket generálnak. Ugyanazon formák vagy színek egymás utáni érintése egyre szebb színeket és hangokat eredményez. A gyerekek teljes testüket használják a játékban, és az ügyesebb gyerekek egy pillanat alatt megváltoztathatják a pályát, ha megtalálják az alakzatok és a színek közötti kapcsolatot. Így a Zsenik ugróiskolája segít a gyermekek szellemi és testi fejlődésében.
 
 
Kis emberek otthona
Interaktív képernyőn kis emberek szaladnak végig egy asztallapon, amit gyerekek vesznek körül. A gyerekeket arra ösztönzik, hogy befolyásolják a kis embereket úgy, hogy tárgyakat helyeznek el az asztalon. Minden új tárgy elhelyezésének hatására a kis emberek mozgása megváltozik; a tárgyakon ugrálnak, felmásznak rájuk és csúszkálnak rajtuk.
 
 
Építs városokat!
Az Építsünk városokat! játékban digitálisan kivetített pályán a fizikailag létező faházak között autó- és vasútközlekedéssel rendelkező út és vasúthálózat jelenik meg. Minél több házat helyeznek el a gyerekek, annál bonyolultabb lesz a város közlekedési hálózata, és annál több autó és vonat jelenik meg a folyamatosan formálódó térképen. A különböző pozíciókba elhelyezett faházak segítségével a gyerekek közösen hoznak létre egyre nagyobb és összetettebb várost.
 
 
 
Az Andrássy Élményközpont június 1-én nyitott, egy - a világ számos pontját megjárt - izgalmas, interaktív kiállítással.
Az Andrássy Élményközpont üzemeltetője a TulipánTündér Produkció, amely 2013-ban azzal a céllal jött létre, hogy olyan egyedülálló élményeket hozzon létre illetve hozzon Magyarországra, melyek amellett, hogy komoly értékeket képviselnek, minél szélesebb közönségigényt elégítenek ki. A TulipánTündér nevéhez fűződik például az első olyan 100%-ban hazai színpadi megaprodukció, mely méreteivel és egyedi látványvilágával a Broadway előadásait idézi. A Játékkészítő című pop-show-musical egymást követő két évben mintegy 100.000 látogatót vonzott, majd 2017-ben az Álomutazó című családi mesemusical 13 előadásán több mint 50.000 látogatónak nyújtott feledhetetlen szórakozást. A TulipánTündér Produkció nevéhez több nagykiállítás is fűződik, úgymint a legmodernebb technológiákat alkalmazó, lenyűgöző látványvilágot felvonultató, játékos képességtesztekkel és egy színházi produkcióval is tarkított interaktív családi sportélmény-park, a The Champion – A Bajnok című élményexpo, a Gooól! című egyedülálló futball kiállítás, a labdarúgás történetének legátfogóbb bemutatása, az űrutazást az elejétől napjainkig bemutató Gateway to Space kiállítás, vagy a Living dinosaurs – Őskori állatkert, melyben a látogatók interaktív módon ismerkedhettek meg a fenevadakkal, bővíthették ismereteiket.

Kommentek