Fröccsben a rozé, prémiumborként a fehér tarol a fesztiválokon

Egyre népszerűbbek a magyar borok a hazai fesztiválokon, csak tavaly nyáron például ötödével nőtt a borfogyasztás a Sziget nyári rendezvényein az előző évhez képest. A pozitív változásban a fogyasztási trendek alakulása mellett kulcsszerepet játszik a fesztiválokon elérhető borok magas minősége is. Éppen ezért a Borháló Borkereskedés úgy döntött, nem változtat a bevált recepten, és idén is a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok lesz a Sziget-fesztiválok borainak hivatalos szállítója.

A Borháló idén negyedik éve felel a nagy nyári fesztiválok – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – alap- és prémiumbor-kínálatáért a vendéglátó egységek kizárólagos beszállítójaként. A cég a fogyási adatokból kiindulva folyamatosan monitorozza a fesztiválozók fogyasztási szokásait.
 
A fröccsben és tisztán is fogyasztható zamatos boroknak mára stabil táboruk van a nyári rendezvényeken. A rozéból készített különböző fröccstípusok a fesztiválozók egyre nagyobb kedvencei – mondja Kathona Krisztián, a Borháló borbeszerzésért is felelős alapító tulajdonosa.
 
A hidegen csapolt rozéból 2018-ban 14 százalékkal kellett többet a helyszínekre szállítani, mint két évvel korábban; az így kimért közel 15 ezer liter rozé a nagy kiszerelésben beszállított fehér alapbor értékesítését 11 százalékkal haladta meg. A kimért, csapolt fehérek eközben közel 30 százalékkal erősödtek, a prémium fehérborok értékesítése pedig csaknem megtriplázódott három év alatt. Az öt Sziget-fesztiválon a Borháló 2018-ban közel 40 ezer liter bort értékesített kimérésre alkalmas nagy kiszerelésben vagy palackban, ennek a felét tették ki a rozék, míg a másik felét 48 százalékban fehér- és mindössze 2 százalékban vörösborok alkották.
 
A Borháló az egy látogatóra jutó borfogyasztás növekedését szeretné elérni a nagy nyári fesztiválokon. „A fogyasztók igényeire figyelve jó ivású, karakteres savgerincű fehéreket és kicsit illatosabb, üdébb rozékat viszünk a Sziget-rendezvényekre idén is, a vörösnek pedig reprezentációs feladata is van, hiszen sok fesztiválozó először jár Magyarországon, és ez az első találkozása hazánk minőségi boraival” – mondja Kathona Krisztián.
 
A 2018-as fesztiválszezonhoz hasonlóan a Borháló partnere idén is a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat lesz. A sauvignon blanc alapú Sziget White-nak, valamint a kékfrankos és pinot noir házasításából készült Sziget Rosénak tisztán és fröccsként is mindig frissnek, élvezetesnek kell lennie. Ennek érdekében a két alapbort hűtve, oxigéntől elzárva, acéltartályokban tárolják a pincészetben, és a fogyást figyelve rugalmasan, frissen letöltve, 10 literes bag-in-box kiszerelésben szállítják a helyszínekre a rendezvények ideje alatt. A gyors kiszolgálást csapológépek biztosítják. A Sziget White és a Sziget Rosé palackban is vásárolható lesz, hozzájuk harmadikként csatlakozik a kékfrankosból és cabernet franc-ból házasított Sziget Red. A különleges élményre vágyók, illetve a magyar borkészítéssel először találkozó külföldi vendégek a Dubicz reprezentatív prémiumszortimentjéből is válogathatnak a fesztiválokon.
 
Az öt nagy Sziget-rendezvényen kívül idén is a Borháló lesz az EFOTT, vagyis az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója beszállítója – a fesztivál július 9-én kezdődik Velencén. A márka emellett bővülő megrendelői körnek szállít a HoReCa-szegmensben, így a vendégek az ország egyre több éttermében, vendéglátóhelyén találkozhatnak a Borháló gondosan kiválasztott minőségi tételeivel a ház boraként vagy prémiumborként.
 


A Dubicz Borászatról
A több mint 110 éves múltra visszatekintő Dubicz Borászat és Szőlőbirtok a Mátrai borvidék adottságait és a legmodernebb technológiákat ötvözve a kiváló ár-érték arányú könnyed borok mellett magas beltartalmú reduktív fehérborokat, valamint hordóban erjesztett és érlelt testesebb borkülönlegességeket készít. | www.dubicz.hu
 
A Borháló Borkereskedésről
A Borháló franchise azzal a céllal alakult 2013 elején, hogy minél szélesebb kör számára tegye elérhetővé a jó bor élvezetét Magyarországon. A vállalkozás kedvező áron forgalmaz saját válogatású minőségi borokat, kínálatában több, mint 400 prémiumbor és borkülönlegesség szerepel. A Borháló üzleteiben a minőségi borok nagy része alternatív kiszerelésben is megvásárolható; jelenleg a hálózat tartja az ország legnagyobb magnum palackos szortimentjét.
A cég 2013-ban elnyerte a Magyar Franchise Szövetség „Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata" díját, 2014-ben „Az Év Innovatív Franchise Hálózata" díjat, 2016-ban pedig első helyezést ért el ügyfélélmény kategóriában a Mastercard „Év Kereskedője” versenyében. 2016-ban lett a Borháló a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója.
Magyarországon jelenleg közel 50 Borháló borkereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret. | www.borhalo.com 

Kommentek