Richter Anna Díj: A pedagógus kategória jelöltjei

Harmadik alkalommal is rendkívüli csapatok versenyeznek a Richter Anna Díjért. De melyik öt innovatív ötlet valósuljon meg a húszmillió forintos összdíjazású elismerésnek köszönhetően?

A pedagógus, orvos, egészségügyi dolgozó, gyógyszerész kategória zsűridíjasain kívül az online szavazás nyertese is Richter Anna Díjban és a projekt megvalósítására fordítható négy millió forint támogatásban részesül. A közönségdíj sorsa tehát a szavazók kezében van.
 

Március 14-ig megtekintheted a csapatok és projektek bemutatkozását, szavazhatsz kedvencedre, és részt vehetsz a Richter Anna Díj nyereményjátékán. 


 
Hogyan ne égjünk ki? - prevenciós módszertan pedagógusoknak
 
Csapatvezető: Rimóczi Bella
Csapattagok: Somlyai Beatrix, Taksás Marianna, Solymosi Árpád, Virág Csaba
 
A Symphonia Alapfokú Művészeti Iskola közösségi zenei programot valósít meg országszerte 23 helyen. A foglalkozások keretében ingyenes napi zenetanulást biztosítanak több, mint 1800 szerény körülmények között élő gyereknek és fiatalnak. A közös zenélés teret ad az összetartozásnak, az egymásra figyelésnek, rendszerességre tanít és sikerélményt ad az egyébként kudarcra ítélt gyerekeknek. Emellett kapaszkodót, kitörési lehetőséget és jövőképet is biztosít számukra. A Richter Anna Díj keretében a Rimóczi Bella zenetanár által vezetett csapat célja módszert találni a kiégés megelőzésére, kezelésére első sorban olyan pedagógusoknál, akik szegénysorsú gyerekek művészeti oktatásával foglalkoznak rendszeresen. Széles körű online konzultációkat követően supervisor részvétellel erősített workshopot szerveznének a helyzet felmérésére.
 
Szavazz rájuk: https://richterannadij.hu/index.php/2020/2020-dontosok-1
 


Közbigyó
 
Csapatvezető: Burka Erika
Csapattagok: Tímár Krisztina, Fehér Vera, Borbély Péter, Neumann-Bódi Edit
 
Hogy mi az a Közbigyó? A program a projekt alapú oktatás definíciója alapján kapta nevét, miszerint a gyerekek közösen, belső indíttatásból, valamilyen gyakorlati feladatot valósítanak meg, csoportos alkotó folyamat keretében. Burka Erika pedagógus munkatársaival és szülőkkel összefogva évek óta azon dolgoznak, hogy a Bókay Árpád Általános Iskola tanulói, szüleik mentorálása mellett projektötletekkel és azok megvalósításával szerezzenek tapasztalatokat az autonóm gondolkodásról, együttműködésről, szervezésről, megélhessék a közös élmények során szerzett örömet. Mára minden évben 40-50 kis csapat áll elő kreatív tervekkel, rátalálva arra, amiben igazán jók, amivel hozzájárulhatnak a projekt sikeréhez.
 
Szavazz rájuk: https://richterannadij.hu/index.php/2020/2020-dontosok-2
 


Sc’Up
Csapatvezető: Csorba Zsóka
Csapattagok: Bereczki Anna, Bajcsi Áron, Papp Benjamin
 
A Sc’Up tagjai hiánypótló szerepre vállalkoznak: egy élményalapú, gyakorlatias alkotóműhellyel szeretnének „roadshow”-zni, hogy formálják a mai középiskolások természettudományos szemléletét. Nevüket a “science” és a “startup” szavak összefonódása adja, mivel a csapat tagjai által a diákok betekintést nyerhetnek mindkét területre. Csorba Zsóka, a csapat vezetője biomérnök hallgató, úgy érzi sorsszerű volt a csapatot alkotó négyesük találkozása, mivel mindannyiuk szívügye a fiatalabb generáció támogatása, mentorálása. Szomorú tény, hogy a fiatalok közül évről évre egyre kevesebben választanak tudományos pályát, mivel a kutatásról és a kutatói pályáról alkotott képük sztereotíp tévképzetekkel terhelt. A középiskolások a kutatói pálya világát megfoghatatlannak, elérhetetlennek, rosszabb esetben unalmasnak képzelik.
 
Szavazz rájuk: https://richterannadij.hu/index.php/2020/2020-dontosok-3
 

Kommentek