Richter Anna Díj: A pedagógus kategória jelöltjei

Ismét valami csoda készül. Erős, kreatív, okos női vezetők csapatokat hoztak létre, és projekteket dolgoztak ki. Most pedig harcba szállnak a 4 millió forintos támogatásért, és azért, hogy az álmukat megvalósíthassák.

A 12 döntős közül kategóriánként egy győztes a zsűri által kerül kiválasztásra, de a Richter Anna Díj további egy nyertes projektjét a közönség választja ki a február 4-28-ig tartó internetes szavazáson.
Ha szívügye az oktatás és az egészségügy fejlődése, segítse szavazatával a kedvenc döntős csapatát!
 

https://www.richterannadij.hu


De lássuk csak részletesebben, hogy kik is a jelöltek, és hogy milyen remek ötlettel szeretnék jobbá tenni a környezetüket.
Első körben a pedagógus kategória jelöltjeit mutatjuk be nektek.
 
A PEDAGÓGUS KATEGÓRIA 3 döntőbe jutott jelöltje:
 

A nő színei


Csapatvezető: Joós Andrea
Csapattagok: Salamon Adrienn, Dr. Brubel Réka, Dr. Joós Károly



A nőiség, anyaság megélésében nélkülözhetetlen szerep jut a női nemi szerveknek, mégis keveset tudunk, és alig beszélünk róluk. A családban az iskolában, de még az orvosnál is számtalan tabu övezi, hogyan működik az emberi test, nem is beszélve a bonyolultabb összefüggésekről, a „minden mindennel összefügg” holisztikus szemléletről. Az élménypedagógia iránt elkötelezett biológiatanár és a csapatot alkotó szakemberek nőknek szóló szerv-színezőt készülnek megalkotni. A könyv segítségével foglalkozásokon, iskolai tanórákon már fiatalkorban megismerhetik a lányok a saját testüket, az őket érintő betegségeket, és a megelőzéshez és az egészséges életmódhoz szükséges információkat.
 


 

Életrevaló családi filmes tér


Csapatvezető: Preszl Éva
Csapattagok: Kallós Viola, Chilton Flóra, Csepregi János, Tóth Bálint




A gyermekvédelmi intézményekben nevelkedő, többszörösen hátrányos helyzetű gyerekek sorsa gyakran egy életre megpecsételődik, stigmaként cipelik múltjukat. Nehézségeik miatt, mely a tanulásra, társaikkal való kapcsolataikra is rányomhatja fájdalmas bélyegét, kirekesztettnek, periférián élőnek érzik magukat. A mentálhigiénés szakemberből, drámapedagógusbólés profi filmes tagokból álló csapat arra szövetkezett, hogy a gyerekekkel és szülők bevonásával az alkotás és élménypedagógia eszközével együtt fedezzék fel a bennük és a közösségben rejlő értékeket. A mentálhigiénés élményprogram hat alkalmas előkészítő szakasszal indul, melyben a részvevők önismereti munkával, közösségépítő tevékenységeken keresztül kerülnek közelebb önmagukhoz, egymáshoz és a velük partnerként együttműködő szakemberekhez.





Richter Anna Tanösvény és mezítlábas park kialakítása a középiskola területén


Csapatvezető: Kocsis Tiborné Birkás Edit
Csapattagok: Fábri Eufrozina, Oroián Erzsébet, Husanyicáné Érsek Enikő, Kovács Eszter





Lőrinciben egy többhektáros erdő közepén álló vadászkastély ad otthont a bányaművelőket, vendéglátósokat, óvodai dajkákat, masszőröket, rendvédelmi és közszolgálati dolgozókat képző Egri SZC Március 15. Szakgimnáziumnak és Szakközépiskolának. Az iskola profilja és a csodás környezet ihlette a mindenre elszánt kreatív pedagógus csapatot, hogy megpályázzák egy tanösvény és mezítlábas park létrehozását az erdőben. Az óvodás és iskolás csoportok fogadására alkalmas interaktív turisztikai látványosság mindenkit megmozgat majd az iskolában, igazi közösségkovácsoló erővel bír. A műhelyekben a bányászok, festők feladata lenne az útbaigazító táblák, interaktív fajátékok kivitelezése, a vendéglátósok koordinálnák az érkező csoportok számára a bográcsozást, a leendő óvónők, dajkák pedig aktív szerepet vállalnának a kicsik körbevezetésében, foglalkoztatásában.




Kommentek